نمایشگاه Australian Motor Show امسال از یکم تا دهم ژوئیه در ملبورن استرالیا در حال برگزاری است. در میان مدلهای به نمایش گذاشته شده در غرفه تویوتا مدل مفهومی FT-86 II که گونه تکاملیافته FT-86 است نظر بازدیدکنندگان را بیشتر از سایر مدلها به خود جلب کرد.
مزدا مدل مفهومی Shinari که به مانند مهاجمی در کمین حمله طراحی شده است را در معرض نمایش گذاشت.
هیوندای در غرفه خود مدل مفهومی Blue2 FCEV را در معرض نمایش گذاشته بود که به موتور الکتریکی نود کیلووات مجهز شده است.
ماشین تمام الکتریک e-tron مدلی است که آئودی با آن آینده را هدف قرار داده است. e-tron دارای صفر تا صد ۴.۸ ثانیه است و به چهار موتور الکتریکی مجهز شده که در مجموع ۲۳۰ کیلووات نیرو تولید میکنند.
یکی از گرانقیمتترین و لوکسترین مدلهای موجود در نمایشگاه بنتلی Mulsanne بود که ۶۷۵ هزار دلار استرالیا، قیمت داشت.
مدلی که به نظر میرسید بدون اتکا به چیزی نشسته است ابتکار جالبی بود که در غرفه Kumho tyres به منظور جلب توجه بازدیدکنندگان به کار گرفته شده بود.
SLS AMG که حدود ۴۹۷ هزار دلار استرالیا قیمت دارد گرانترین محصول موجود در غرفه مرسدس بنز بود.
گل سر سبد نمایشگاه و تنها بیامو موجود در نمایشگاه مدل مفهومی هیبرید Vision EfficientDynamics بود. این مدل به دو موتور الکتریک با مجموع توان ۲۴۱ کیلووات و یک موتور توربو دیزل سه سیلندر مجهز شده است.
فورد با همکاری Top Gear استرالیا دو طرح Nimachine و Brookline که به ترتیب توسط نیما نوریان (طراح ایرانی فورد) وSimon Brook طراحی شدهاند، به عنوان مدلی مشابه مدلی که قرار است در سری جدید فیلم Mad Max ظاهر شود را در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته بود.
GranTurismo S یکی از مدلهای نمایش داده شده توسط مزراتی است که دارای صفر تا صد پنج ثانیه، حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت و قدرت ۴۴۰ اسب بخار است.
در غرفه پورشه تقریبا انواع محصولات این کمپانی مانند Cayman R ،Cayenne 2011 ،Boxter ،Carrera و مدل جدید Panamera به چشم میخوردند.
لامبورگینی با سه مدل Gallardo LP 550-2 Coupe ،Gallardo LP 570-4 Superleggera و مدل جدید Aventador LP 700-4 Coupe با صفر تا صد ۲.۹ ثانیه و قدرت هفتصد اسب بخار و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت یکی از پربازدیدترین غرفهها بود.
در این نمایشگاه ماشینهای تمام الکتریک مختلفی از سوی کمپانیهای مختلف مانند رنو و نیسان معرفی شده بودند. به عنوان مثال NISSAN LEAF یکی از این مدلها بود که نیسان با مهیا کردن شرایط رانندگی در جاده از بازدیدکنندگان دعوت میکرد تا این مدل را آزمایش کنند.
نمایشگاه Australian Motor Show امسال از یکم تا دهم ژوئیه در ملبورن استرالیا در حال برگزاری است.
آئودی و جادوی طراحی اسپایدر کواترو 2012 |
|
| اسپایدر کواترو، آخرین سوپراسپرت آئودی از هر نظر عالی است: موتور 10 سیلندر، شتاب 0تا100در 4.1 ثانیه و از همه مهمتر، طراحی خاص و چهره وحشی و تهاجمیاش در جاده! شرکت آئودی طی چند سال گذشته مدلهای بسیار زیبا و قدرتمندی را روانه بازارهای جهانی کرده و در تداوم این روند، مدلی جدید را با نام اسپایدر کواترو R8 برای سال 2012 ارایه کرده است. این مدل از نظر طراحی بسیار مبتکرانه و خاص است و تمامی مراحل ساخت اتاق آن به صورت دستساز انجام میگیرد. طرحبندی نقوش و خطوط آیرودینامیک ، چهرهای وحشی و تهاجمی از یک سوپر اسپرت جادهای را نشان میدهد. وزن کلی اسپایدر کواترو 1720 کیلوگرم و وزن شاسی آن 216کیلوگرم است که تنها 6 کیلوگرم نسبت به مدل کوپه سنگینتر شده است. عرض خودرو 1.90 متر، طول آن 4.43 و ارتفاعش تنها 1.25 متر است که با وجود فاصله 2.65 متری اکسلها، به واقع تمامی استانداردهای یک خودروی اسپرت را دارد. برای خیلیها این سوال مطرح است که مهندسان آئودی چطور توانستهاند در این فضای نسبتا اندک، پیشرانه عظیمالجثه، اتاق لوکس و حتی بخشی از کاپوت جلو را ایجاد کنند. این خودروی زیبا و با ابهت، اولین نسخه کروکی محبوب آئودی است. آئودی برای این خودرو، سقف متحرک پارچهای و نرمی تعبیه کرده که دلیل انتخاب پارچه، وزن کم آن (تنها 30 کیلوگرم) است. این سقف با کمک موتورهای الکتریکی و هیدرولیکی تنها ظرف 19 ثانیه باز و بسته میشود و برخلاف بسیاری از مدلهای قبلی که این کار فقط در حالت سکون خودرو عملی بود، عمل باز یا بستن سقف را میتوان تا سرعت 50 کیلومتر نیز انجام داد. موتور 10سیلندر این خودرو با 5200 سیسی حجم، قدرتی معادل 560 اسب بخار و گشتاوری معادل530 نیوتونمتر تولید میکند. حداکثر دور موتور مجاز این خودرو 8700 دور بر دقیقه است، اما حداکثر قدرت در دور 8000 و بیشینه گشتاور در در دور 6500 بهدست میآید. خودرو برای رسیدن به سرعت100 کیلومتربرساعت از حالت توقف به 4.1 ثانیه نیاز دارد و و حداکثر سرعت آن 313 کیلومتر بر ساعت است. برای این خودرو دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی وخودکار در نظر گرفته شده که در گونه دوم میتوان دندهها را از روی دکمههای قرار گرفته بر روی فرمان نیز تعویض کرد. مدلهایی که از گیربکس دستی استفاده میکنند، 14.9 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف میکنند و مدلهای مجهز به گیربکس خودکار در هر صد کیلومتر تنها 13.9 لیتر سوخت میسوزانند. سیستم روغنکاری خشک مرسوم در خودروهای مسابقهای برای روانکاری اجزای مکانیکی این خودرو در نظر گرفته شده تا در تمامی شرایط و تحت فشارهای گوناگون، عملکرد خود را حفظ کند. سیستم چهار چرخ متحرک کواترو که در این مدل به کار رفته، توانایی انتقال قدرت به هر چرخ را دارد، ولی به طور کلی تمایل آن انتقال نیرو به چرخهای عقب است. ضمن اینکه فنربندی بازنگری شده این خودرو نیز میتواند به وسیله کمکفنرهای مغناطیسی، رانندگی راحتی را فراهم آورد. استفاده از مواد زیبا و گرانقیمت، جذابیت خاصی به اتاق اسپایدر بخشیده است. بهکارگیری چرم گرانقیمت در کنار سیستم صوتی ساخت بنگاندالوفسن که با سیستم راهیاب ماهوارهای و صندلیهای گرم شونده تکمیل میشود، اسپایدر را به خودرویی مجهز تبدیل کرده است . صندلیهای اسپایدر به گفته آئودی میتوانند نور خورشید را بازتاب دهند تا در تابستانها سرنشینان احساس خنکی بیشتری کنند. همچنین استفاده از رینگهای 19 اینچی و تایرهای 245 در عقب و 235 در جلو، زیبایی خاصی به این خودرو داده است.
|
|
|