چرا 21 دسامبر، پایان دنیا نیست؟

دانشمندان ناسا پاسخ می‌دهند:‌
دانشمندان ناسا اعتقاد دارند که دنیا در سال 2012 پایان نخواهد یافت. بیش از 4 میلیارد سال است که سیاره زمین برقرار بوده و هیچ خطری دنیا را تهدید نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ برخلاف ادعاهایی که برخی از افراد مبنی بر قریب‌الوقوع بودن پایان دنیا کرده‌اند، دانشمندان ناسا نظر دیگری دارند که به طور علمی ثابت می‌کند دنیا در حال نابودی نبوده و همه چیز آرام است.

ناسا برای روشن کردن موضوعات مطرح‌شده درباره نابودی زمین، به سوالات موجود با اسناد و مدارک علمی پاسخ داده است که نشان می‌دهد هیچ اتفاق خاصی در بیست و یک دسامبر رخ نخواهد داد.

موضوعات سوال‌ها از این قرار است:

*پایان دنیا

*خاستگاه پیشگویی‌ها

*تاریخ مایاها

*تاریکی کامل

*هم‌ترازی زمین با خورشید

*سیاره نیبیرو/اریس/ایکس

*تغییر قطبیت

*حمله شهاب‌سنگ

*طوفان‌های خورشیدی

سوال 1: آیا دنیا در پایان سال 2012 با تهدیدی روبرو است؟ بسیاری از وب‌سایت‌های انیترنتی ادعا می‌کنند که 21 دسامبر آخرین روز زمین است.

پاسخ: ناسا دراین سوال، قاطعانه پاسخ می‌دهد که دنیا در سال 2012 پایان نخواهد یافت. بنا بر این سازمان، بیش از 4 میلیارد سال است که سیاره زمین برقرار بوده و دانشمندان معتبر جهانی اعتقاد دارند هیچ خطری دنیا را تهدید نخواهد کرد.


سوال: خاستگاه پیش‌بینی پایان عمر دنیا چیست؟

پاسخ:  سیاره کوچک نیبیرو که گفته می‌شود توسط سومری‌ها کشف شده، در حال حرکت به سمت زمین است. ابتدا ادعا شد که این سیاره در سال 2003 با زمین برخورد خواهد کرد، اما وقتی که هیچ اتفاقی نیفتاد، تاریخ آخرین روز دنیا به دسامبر 2012 انتقال یافت که با پایان تقویم قوم مایا برابری می‌کند.

 آیا تقویم مایا در 21 دسامبر پایان میابد؟

پاسخ: ناسا این سوال را اینگونه پاسخ می‌دهد، همان‌طور که تقویم شما بعد از بیست و یک دسامبر ادامه خواهد داشت، تقویم قوم مایا نیز تمام نخواهد شد، این تاریح، پایان دوره تاریخی است که مایاها محاسبه کرده‌ بودند، اما همان‌طور که تقویم‌های عادی دوباره از اول ژانویه آغاز می‌شوند، دوره دیگری از تاریخ مایاها نیز آغاز خواهد شد.

آیا ناسا تاریکی کامل زمین از 23 دسامبر تا 25 این ماه را پیش‌بینی کرده است؟‌

پاسخ: ناسا با رد این ادعا اذعان می‌کند که نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین پیش‌بینی نکرده است. گزارشات غلط دراین باب ادعا می‌کنند هم‌ترازی زمین و خورشید باعث تاریک شدن سیاره آبی می‌شود. دانشمندان ناسا اذعان دارند که چنین ترازی رخ نخواهد داد.


 آیا سیاره‌ها به گونه‌ای هم‌تراز خواهند شد که زمین تحت تاثیر قرار بگیرد؟‌

به گفته دانشمندان ناسا، هیچ‌گونه هم‌ترازی در زمین در دهه‌های آینده رخ نخواهد داد. تازه اگر چنین اتفاقی بیافتد، تاثیر ناچیزی خواهد داشت. یک هم ترازی بزرگ در سال 1962 رخ داد و دو تای دیگر در 1982 و 2000 اتفاق افتاد. در دسامبر هر سال خورشید و زمین با مرکز کهکشان راه شیری هم‌تراز می‌شوند، اما این اتفاق هر ساله رخ می‌دهد.

 آیا سیاره‌ای با نام نیبیرو /X/Eris وجود دارد که در حال نزدیک شدن به زمین بوده که به آن برخورد کند و باعث نایودی آن شود؟‌

پاسخ: نیبیرو و دیگر داستان‌های این چنینی تنها دروغ‌های اینترنتی است. هیچ دلیل علمی در این مورد وچود ندارد. اگر سیاره نیبیرو واقعی بود و تا چند روز دیگر به زمین برخورد می‌کرد، ستاره‌شناسان قطعا در دهه گذشته متوجه چنین امری می‌شدند. و اکنون می‌توانستیم آن را به چشم خود ببینیم. قطعا چنین چیزی وجود ندارد. اریس واقعی است، اما سیاره‌ای بسیار کوچک مانند پلوتو است که در خارج از منظومه شمسی باقی خواهد ماند. این سیاره در نزدیک‌ترین سطح به زمین در 4 میلیارد مایلی ما قرار خواهد گرفت.


 تئوری تغییر قطبیت چیست؟آیا حقیقت دارد که پوسته زمین به دور هسته چرخش 180 درجه دارد که به طور روزانه انجام می گیرد؟

ناسا استدلال می‌کند که واژگونی در چرخش زمین امری محال و غیرممکن است. حرکات آهسته قاره وجود دارد (مثلاً قاره قطب جنوب در صدها میلیون سال قبل در نزدیک استوا قرار داشته) اما اظهار واژگونی قطب‌ها یک موضوع بی‌ربط است. هرچند بسیاری از سایت‌ها برای افراد ساده حرف‌هایی دارند. آنها اظهار می‌کنند ارتباطی بین چرخش و قطبیت مغناطیسی زمین وجود دارد که به طورت غیر منظم تغییر می‌کند. یک واژگونی مغناطیسی نیز وجود دارد که به طور متوسط هر 400000 سال یکبار بروز می کند. تا جایی که ما می‌دانیم یک چنین واژگونی مغناطیسی‌ای هیچ خطری برای حیات روی زمین در بر ندارد. به هر حال وقوع یک واژگونی مغناطیسی تا چند هزاره بعدی غیر محتمل است.

 آیا زمین در خطر برخورد یک شهاب‌سنگ قرار دارد؟

پاسخ: به گفته دانشمندان، زمین هموراه در معرض برخورد شهاب‌سنگ‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار بوده است. گرچه برخوردهای عظیم بسیار نادر است. آخرین باری که شهاب‌سنگی بزرگ به زمین برخورد کرد 65 میلیون سال پیش بود که منجر به انقراض دایناسورها شد. ناسا در حال بررسی پیدا کردن هرگونه شهاب‌سنگی است. اما بنا بر یافته‌های معتبرترین مرکز ستاره‌شناسی جهان هیچ‌گونه شهاب‌سنگی به زمین نزدیک شود نیست و حادثه‌ای مانند دایناسورها رخ نخواهد داد.

 نظر دانشمندان ناسا درباره پایان دنیا در چند روز ‌‌آینده چیست؟

آیا برای ادعاهای مبنی بر پایان جهان هیچ مبنایی علمی وجود دارد؟‌ آیا مدرکی وجود دارد؟ ناسا اذعان می‌کند که هیچ مدرکی وجود ندارد و به داستان‌هایی که در کتاب‌ها، فیلم‌ها یا در اینترنت وجود دارد که نمی‌توان اعتماد کرد. هیچ مدرکی علمی دال بر اینکه اتفاقات عجیب‌غریبی در بیست و یک دسامبر رخ بدهد وجود ندارد.

آیا طوفان‌های خورشیدی رخ خواهند داد؟

پاسخ: فعالیت منظومه شمسی، چرخه با قاعده‌ای است که اوج آن هر یازده سال یک بار است. شعله‌های خورشیدی می‌توانند در ماهواره‌های ارتباطی اختلال ایچاد کنند. دانشمندان در حال ساخت وسایلی الکترونیکی هسند که در برابر شعله‌های خورشیدی مقاوم هستند.

مطالب مرتبط :

نزدیک شدن روز غیر منتظره "پایان دنیا" همانطور که برخی به آن معتقدند ، 21 دسامبر سال 2012 اتفاق می افتد ، بین روس ها هم تقاضا برای پناهگاه های زیر زمینی افزایش یافته است.

، رئیس کل شرکت " دلوکسبونکر" آرتور تولاسوف به روزنامه " ایزوستیا " اطلاع داد که هر ساله شرکتش در مسکو تقریبا 10 پناه گاه زیرزمینی برای اشخاص حقیقی می سازد اما 11 ماه اخیر 20 پناهگاه ساخته شده است.

تولاسوف گفت : پایان دنیا هست یا نیست ، اما آرام بخش تر است وقتی جایی است که می توان از خطر در امان بود. وی خاطر نشان نمود که تقاضای اصلی مشتریان ، پناهگاه های زیرزمینی چند منظوره است. در زمان صلح از آن می توان به عنوان سالن ورزش، کتابخانه و پارکینگ استفاده کرد ، در آنجا حتی می توان استخر ساخت.

دانیلا آندریف ، رئیس شرکت " اسپتسگئوپرویکت " ( پروژه های زمین شناسی خاص ) نیز خاطر نشان می کند که علاقه به پناهگاه های زیرزمینی رشد داشته است. وی پناهگاه های خود را به اسرائیل و سایر کشورهای خاور نزدیک می فرستد.

الکساندر بس اسمرتنی رئیس شرکت " نرماپرویکت" شرح داد که شرکت او امسال ده درخواست در خصوص ساخت پناهگاه دریافت کرده که در سال های پیش نبوده است. در حقیقت حتی یک درخواست تا زمان عقد قرارداد صورت نگرفته است برای آنکه بس اسمرتنی به مشتریان خود اطمینان داده است که پایان دنیا اتفاق نمی افتد. شرکت " کاوچگ –ان " در خصوص ساخت پناهگاه های مخصوص ( VIP ) برای 745 نفر در اوفا و در مقابل اپوکالیپسیسا خبر می دهد. برای آغاز ساخت ،200 درخواست وجود داشت اما آنها فقط 30 در خواست را انتخاب کردند و پروژه متوقف گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد