بزرگترین بانک های جهان را بشناسید + عکس

بزرگترین بانک های جهان را بشناسید + عکس

بزرگترین بانک های جهان را بشناسید + عکس

بانک‌ها از مهم‌ترین موسسات مالی در سراسر جهان محسوب می شوند که چه در زمان رونق و یا رکود اقتصادی دارای جایگاه ویژه‌ای در نظام مالی و اعتباری یک کشور هستند. در ادامه این مطلب برخی از بزرگترین بانک‌های جهان را بنابر آمار ژانویه ۲۰۱۲ معرفی می کنیم. بی‌اِن‌پی پاریباس   مجموع دارایی‌های بانک بی‌اِن‌پی [...]

بانک

بانک‌ها از مهم‌ترین موسسات مالی در سراسر جهان محسوب می شوند که چه در زمان رونق و یا رکود اقتصادی دارای جایگاه ویژه‌ای در نظام مالی و اعتباری یک کشور هستند. در ادامه این مطلب برخی از بزرگترین بانک‌های جهان را بنابر آمار ژانویه ۲۰۱۲ معرفی می کنیم.

بی‌اِن‌پی پاریباس
 

مجموع دارایی‌های بانک بی‌اِن‌پی پاریباس حدود ۲٫۸۴۶ تریلیون دلار است. این بانک در سال ۲۰۰۰ و از ادغام بانک پاریباس و بانک ناسیونال پاریس (BNP) شکل گرفت. گستره فعالیت‌های این بانک سراسر جهان را در بر می گیرد و بیش از ۲۰۰ هزار کارمند دارد. ساختمان مرکزی بانک بی‌اِن‌پی پاریباس در شهر پاریس و ساختمان مرکزی دوم آن در شهر لندن قرار دارد.

رویال بانک اسکاتلند (RBS )
 

دولت بریتانیا مالک اصلی رویال بانک اسکاتلند محسوب می شود و بزرگترین گروه بانکداری در اسکاتلند محسوب می شود. مجموع دارایی‌های رویال بانک اسکاتلند حدود ۲٫۷۵ تریلیون دلار است و در نقاط مختلف جهان شامل اروپا، آمریکای شمالی و آسیا فعال است.

دویچه بانک

مجوع دارایی‌های دویچه بانک حدود ۲٫۷۱۵ تریلیون دلار بوده و با در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰ هزار کارمند، در ۷۴ کشور جهان فعال است. ساختمان مرکزی دویچه بانک در شهر فرانکفورت قرار دارد.

گروه مالی میتسوبیشی UFJ 

مجموع داراییه ای گروه مالی میتسوبیشی UFJ حدود ۲٫۴۸۱ تریلیون دلار بوده و دارای بیش از ۱۳۰ هزار کارمند است. زمان تاسیس بانک میتسوبیشی به سال ۱۸۸۰ باز می گردد، اما گروه مالی میتسوبیشیUFJ در سال ۲۰۰۱ شکل گرفته است. ساختمان مرکزی گروه مالی میتسوبیشی UFJ که یکی از شرکت‌های اصلی گروه میتسوبیشی محسوب می شود در شهر توکیو قرار دارد.

بانک HSBC 

بانک HSBC تنها در آمریکا دارای بیش از ۴۶۰ شعبه بوده و مجموع دارایی‌های آن حدود ۲٫۳۶ تریلیون دلار است. این بانک انواع مختلف تسهیلات بانکی را به مشتری‌های خود ارائه می کند. ساختمان مرکزی بانک HSBC در شهر لندن قرار دارد.

بانک کردیت اگریکول

مجموع دارایی‌های بانک “کردیت اگریکول” حدود ۲٫۴۶۵ تریلیون دلار بوده و با در اختیار داشتن بیش از ۱۶۰ هزار کارمند، در سراسر جهان به ارائه خدمات می پردازد. ساختمان مرکزی این بانک در شهر پاریس قرار دارد.

بانک بارکلیز

مجموع دارایی‌های بانک بارکلیز حدود ۲٫۳۸۸ تریلیون دلار بوده و در بیش از ۵۰ کشور جهان فعال است. مشتری‌های این بانک حدود ۴۸ میلیون نفر بوده و ساختمان مرکزی آن در شهر لندن قرار دارد. تعداد کارمندان بانک بارکلیز حدود ۱۵۰ هزار نفر است.

بانک آو آمریکا

مجموع دارایی‌های بانک آو آمریکا حدود ۲٫۴۶۴ تریلیون دلار بوده و در ۱۵۰ کشور جهان به مشتری‌های خود خدمات ارائه می کند. این بانک در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است.

بانک جی‌پی مورگان چیس

مجموع دارایی‌های بانک جی‌پی مورگان چیس حدود ۲٫۱۱۸ تریلیون دلار بوده و با در اختیار داشتن حدود ۲۴۰ هزار کارمند، در کشورهای مختلف جهان به مشتری‌های خود خدمات ارائه می کند. ساختمان مرکزی این بانک در سال ۲۰۱۰ به شهر نیویورک منتقل شد.

سیتی گروپ

مجموع دارایی‌های بانک سیتی گروپ حدود ۱٫۹۱۳ تریلیون دلار بوده و در بیش از ۱۴۰ کشور جهان خدمات ارائه می کند. این بانک در سال ۱۸۱۲ تاسیس شده و ساختمان مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد